Dystrybucja bezpośrednia – jak bezpiecznie i skutecznie wdrożyć model w polskich realiach – to tytuł warsztatów, które zorganizowaliśmy wspólnie z Kancelarią DZP 4 października w Warszawie.
Mamy świadomość, że zmiana modelu dystrybucji to niemałe wyzwanie dla firm farmaceutycznych. Liczymy jednakże na to, że nasze spotkanie pomogło rozwiać wiele wątpliwości, zarówno tych o podłożu prawnym, jak i biznesowym, przyspieszając podjęcie decyzji co do wyboru modelu dystrybucji dla swojej firmy.
W warsztatach udział wzięło 50 przedstawicieli firm z rynku farmaceutycznego. Rozmawialiśmy o korzyściach płynących z wdrożenia modelu dystrybucji bezpośredniej oraz wyzwaniach, jakie się z tym wiążą. Przedstawiciele Kancelarii przybliżyli prawne aspekty wdrożenia tego modelu dystrybucji, a Nettle z kolei rozpatrywało DTP i DTH z perspektywy biznesowej. Do naszej dyskusji przyłączyli się również przedstawiciele producentów, którzy z pozycji praktyków zainicjowali ciekawą wymianę doświadczeń. Nasze spotkanie ocenione zostało bardzo pozytywnie, dlatego podjęliśmy już decyzję o kontynuacji tego cyklu.
Agenda konferencji
Podczas spotkania omówione zostały m.in. :
- Dystrybucja bezpośrednia od ogółu do szczegółu – najważniejsze aspekty regulacyjne oraz praktyczne wskazówki wdrażania modelu ze wskazaniem na : Kanał apteczny – dystrybucja DTP oraz Kanał szpitalny – dystrybucja DTH,
- Dystrybucja bezpośrednia z perspektywy producenta,
- Rola operatora DTP w dystrybucji bezpośredniej: Prace przygotowawcze i wdrożenie modelu DTP/DTH,
- Umowa konsorcjum – szczególna forma kooperacji przy sprzedaży do szpitali,
- Współpraca operatora DTP z producentem oraz rynkiem szpitalnym i aptecznym,
- Rozliczenia i przepływy finansowe,
- Dystrybucja bezpośrednia a dostawy domowe produktów do pacjenta,
- Kluczowe zagrożenia prawne i biznesowe vs korzyści ze sprzedaży bezpośredniej – jakie obszary należy zaadresować wdrażając dystrybucję DTP/DTH,
- Dystrybucja bezpośrednia jako sposób na zabezpieczenie dostępności wybranych produktów deficytowych lub całego portfolio produktowego,
- Największe wyzwania biznesowe i prawne – panelowa wymiana doświadczeń biznesu z prawnikami.