Reklama online w farmacji. Nasze 4 rekomendacje.

1. Reklama poprzez edukację!

Warto edukować, a najlepszym sposobem na to jest zasilanie serwisów własnych odpowiednimi treściami (serwisy dobrze wypozycjonowane lub partnerskie, tzw. afiliacja). Bardzo ważne jest to, aby edukować poprzez treści zawierające informacje o zastosowaniu oraz składzie danego produktu. Należy unikać bezpośrednich wzmianek o produkcie, ponieważ skutkiem może być zablokowanie takich treści przez serwis Google. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest umieszczanie treści, która dotyczą produktów, o których możemy pisać w sposób dowolny, takich jak suplementy czy wyroby medyczne.

2. Postaw na partnerstwo z marketplace.

Jeśli produkty spełniają wymogi sprzedaży online, warto założyć konto marki lub zdecydować się na wsparcie partnera, który poprowadzi reklamę w imieniu firmy w rekomendowanym marketplace. Obecnie najpopularniejsze rozwiązania marketplace to Allegro i Amazon. Są to serwisy, które gromadzą bardzo dużą ilość posegmentowanych grup użytkowników. Polecamy obecność we wskazanych marketplace, ponieważ zapewniają one prostsze dotarcie z produktem do klienta docelowego.

3. Nie zapominajmy o porównywarkach cenowych.

Jeśli jesteśmy pewni ceny, szybkości dostawy i serwisu okołosprzedażowego idealnym rozwiązaniem będzie postawienie na obecność w takich miejscach jak porównywarki cen. Obecnie ok. 45%-55% użytkowników Internetu podejmując decyzje zakupowe korzysta z tego typu serwisów. Stańmy w szranki i pokażmy nasz produkt na tle innych sprzedających.

4. Reklama produktowa, jako akcelerator sprzedaży!​

Jest to opcja, która daje możliwość bezpośredniej sprzedaży produktów wprost z przeglądarek internetowych. Na dane zapytanie produktowe użytkownika dajemy od razu odpowiedź w postaci produktu. Jest to jedna z najbardziej efektywnych form reklamy oraz sprzedaży produktów. Pozwala w bardzo intuicyjny sposób przeliczyć wydatki na reklamę względem zwrotu w postaci sprzedaży. Warto pamiętać, że jest to również doskonała okazja, aby tak pokierować użytkownikiem, by po przejściu z reklamy do witryny zapoznał się z całym asortymentem firmy oraz innymi informacjami, które chcemy mu przekazać.

Rekomenduję aby w każdym z tych działań zwrócić się do specjalistów w dziedzinie reklamy na rynku farmaceutycznym. Najlepszym rozwiązaniem jest firma, która prowadziła kampanię i ma doświadczenie na rynku ochrony zdrowia.

W każdym z tych obszarów polecamy współpracę z Nettle, które w swoim portfolio posiada wdrożenia oraz rozwiązania związane z marketingiem online.

Słownik pojęć:

  1. SEO – działania mające na celu pozycjonowanie stron w wynikach organicznych najpopularniejszych przeglądarek internetowych.

  2. Google Ads – system reklamowy Google, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania  Google i na stronach współpracujących
    w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM.

  3. CPC – model rozliczania za wyświetlanie reklamy w sieci Google. CPC (cost per click).

  4. CPM – model rozliczania za wyświetlanie reklamy w sieci Google. CPM (cost per mile).

  5. Marketplace – jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty
    i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów klientów.

  6. Afiliacja – zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów
    i współpracy przez jednostkę lub grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami.

Podobał Ci się artykuł?