Fulfillment – ścieżka, którą warto podążać

          Od kilku lat tajemniczy i obco brzmiący fulfillment cieszy się dużą popularnością. Czym właściwie jest? Otóż, fulfillment to nic innego jak złożony proces zarządzania dostawami produktów. Wachlarz składowych fulfillmentu obejmuje gospodarowanie zapasami, magazynowanie i wysyłkę produktów, planowanie dostaw, monitorowanie przesyłek, a nawet wykonywanie testów jakości i wsparcie w zakresie zgodności z przepisami. Dzięki temu klienci docelowi otrzymują najwyższej jakości produkty, dostarczone w wymaganym czasie, a producent pewność, że klienci i produkty są pod profesjonalną opieką.

Na poprawność procesu wpływa przede wszystkim czynnik ludzki – wysoko wykwalifikowany personel, który świadomie dba o produkty i o to, żeby cały proces fulfillmentu przebiegał zgodnie z przepisami i najlepszymi praktykami.

Fulfillment w branży farmaceutycznej polega na bezpiecznym i terminowym dostarczaniu leków oraz wyrobów medycznych do klientów oraz pacjentów, zgodnie z jakością  a także procedurami Prawa Farmaceutycznego i Dobrej Praktyki Dystrybucji.

Fulfillment to cała gama działań obejmująca proces przyjmowania i obsługę zamówień pacjentów, zarządzania dostawami leków, produktów farmaceutycznych, wyrobów medycznych czy kosmetyków. To kompleksowe usługi magazynowe, w tym składowanie i przechowywanie produktów, obsługa zamówień online i offline oraz logistyka i dystrybucja. Firma obsługująca cały proces może również wspomagać klienta w tworzeniu etykiet i opakowań produktu, monitorowaniu stanu magazynowego i śledzeniu drogi produktu od momentu dostawy do momentu jego odbioru przez pacjenta.

Fulfillment w szeroko pojętej branży health and beauty staje się coraz bardziej interesującą ścieżką rozwoju dla wszystkich marek, które mogą być sprzedawane w kanale e-commerce. Właśnie dzięki usługom wchodzącym w skład fulfillmentu jesteśmy w stanie spełnić wymogi dotyczące bezpieczeństwa i jakości dystrybucji w warunkach kontrolowanych.

Nawiązując współpracę z dostawcą fulfillmentu przy wykorzystaniu oferowanej technologii, możliwe jest zastosowanie efektywnych i skutecznych strategii dystrybucji. Rezultatem jest optymalizacja procesu zarządzania łańcuchem dostaw, lepsza kontrola i wysoki poziom bezpieczeństwa. Ostatecznie ma to znaczący wpływ na zmniejszenie kosztów dystrybucji przy jednoczesnej zwiększonej wydajności procesów.

Jakie rozwiązania e-commerce dla farmacji proponujemy w Nettle?

Ponad 16 lat doświadczenia firmy Nettle w branży farmaceutycznej pozwala nam świadomie rozwijać się, poszerzać kompetencje oraz wprowadzać nowoczesne rozwiązania z pogranicza marketingu on-line, logistyki i transportu.

Zdajemy sobie sprawę z wyzwań jakie pojawiają się wśród producentów farmaceutyków czy wyrobów medycznych. W większości przypadków proces logistyczny, kosztowny i czasochłonny, nie pozwala w pełni wykorzystać zasobów przedsiębiorstwa, które powinny skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów i generowaniu zysków.

Znając powyższy sposób działania wdrażamy
dedykowane rozwiązania fulfillmentu
w firmach, oferując:

profesjonalne zaplecze magazynowe

(zgodne ze standardami Dobrych Praktyk Dystrybucyjnych)

możliwość przechowywania i transportu produktów
w warunkach kontrolowanych

gwarantując jakość i bezpieczeństwo;

kompleksową obsługę w zależności od potrzeb klienta

(marketing + fulfillment)

wdrożenie rozwiązań marketingu on-line i obsługę istniejącego sklepu e-commerce

na platformach własnych oraz najpopularniejszych marketplace

Jako Nettle proponujemy trzy dedykowane rozwiązania z zakresu marketingu on-line, sprzedaży oraz logistyki. Są to Allegro, obsługa istniejącego oraz założenie i obsługa sklepu e-commerce.

1. Allegro

To największa platforma e-commerce w Polsce i 10. marketplace na świecie. Allegro to: 

  • ok. 200 mln wizyt na platformie miesięcznie
  • 13,2 mln aktywnych kupujących *
  • 10,4 mld zł wartości sprzedaży *
  • ponad 126 mln zł wartości sprzedaży
    w kategorii Zdrowie (wrzesień 2021) **
  • użytkownicy z intencją zakupową
  • dynamiczny rozwój platformy
  • zaufanie klientów
  • dywersyfikacja kanałów sprzedaży

* źródło: raport z wyników finansowych Allegro za 2 Q 2021
** źródło: TradeWatch, Trade Analytics

Nasza oferta:

założenie i zarządzanie sklepem na Allegro

promocja

magazynowanie towaru

obsługa zamówień

wysyłka towaru do klienta

Oferujemy także możliwość zamówienia dokładnej
analizy sprzedaży produktów w całym obszarze Allegro:

  • dokładna wiedza o sprzedaży per SKU
  • analiza sprzedaży konkurencji
  • dokładna informacja o ilościach transakcji

2. Obsługa istniejącego sklepu e-commerce klienta

Usługa ta jest dedykowana klientom, którzy chcą powierzyć prowadzenie i nieustanny rozwój swoich istniejących już sklepów e-commerce specjalistom. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam zabezpieczyć outsourcing w zakresie:

  • bieżącej obsługi sklepu
  • spersonalizowanej reklamy on-line
  • pełnej obsługi zamówień
  • magazynowania
  • transportu

3. Stworzenie oraz obsługa autorskiego sklepu e-commerce

Dla klientów, którzy dopiero planują rozszerzenie swojej działalności o obszar sprzedaży on-line, oferujemy pełne wsparcie – począwszy od projektowania dedykowanego sklepu, poprzez jego wykonanie oraz późniejszą obsługę. Całość wdrożenia odbywa się zawsze w oparciu o potrzeby klienta przy wsparciu naszego zespołu ekspertów. W ramach usługi zapewniamy:

  • projekt i przygotowanie spersonalizowanego sklepu wykonanego w technologii rekomendowanej przez Google
  • stałe pozycjonowanie i obsługa utrzymaniowa
  • przygotowanie spersonalizowanej reklamy
  • stała obsługa sklepu
  • pełna realizacja zamówień
  • magazynowanie
  • transport

Jest to kompleksowe rozwiązanie pozwalające na pełną kontrolę nad wydatkami i rozbudową sklepu. Dostarcza jednocześnie pełnych danych analitycznych o odbiorcach reklamy oraz ruchu w sklepie, koszcie pozyskania klienta lub sprzedaży produktu, pozwalając tym samym na precyzyjne planowanie kierunków rozwoju biznesu.

W związku z tym, że nie działamy szablonowo, dostosowujemy rozwiązania fulfillmentu do specyfiki branży i wymagań klienta. Dzięki temu jesteśmy w stanie uzyskać optymalne wyniki dystrybucji, a co najważniejsze – nasz klient zyskuje lojalnych, powracających odbiorców oraz efektywny, szyty na miarę proces fulfillmentu.

Jeżeli powyższy temat jest dla Państwa interesujący, zapraszamy do kontaktu z nami:

email: marketing@nettle.pl

Więcej naszych artykułów
powiązanych z tematem fulfillment znajdziecie Państwo poniżej:

Podobał Ci się artykuł?